Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Marketing a reklama v zábavním průmyslu
Svoboda, Matěj ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Loužek, Marek (oponent)
Tato bakalářské práce se zaměřuje na marketing a reklamu v zábavním průmyslu. V teoretické části tato práce nejprve nastiňuje základní poznatky marketingu a následně se věnuje teorii reklamy. V analytické části pak tato práce představuje marketing v zábavním průmyslu na příkladu průmyslu filmového. Rozebírá kritéria, podle kterých je možno hodnotit úspěšnost filmů, a následně analyzuje, jaké faktory pak úspěch filmů ovlivňují. Nakonec tato práce zkoumá reklamu v odvětví filmového průmyslu.
Kinematografie a federalizace Československa
Fořt, Ferdinand ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat a popsat změny v československé kinematografii vzniklé v souvislosti či následkem federalizace státu, která se uskutečnila s účinností od 1. ledna 1969 prostřednictvím Ústavního zákona č. 143/1968 Sb. o československé federaci. V úvodí části se práce zabývá politickým ovzduším roku 1968 a konkrétními kroky, jež vedly k federalizaci státu. Ve druhém a nejpodstatnějším oddíle je nastíněn postup, jakým bylo realizováno rozdělení kinematografie na federálních principech. Autor si všímá právních aktů, prostřednictvím nichž k tomuto rozdělení došlo, ekonomických aspektů rozdělení, chystaných, avšak nerealizovaných opatření a rovněž dílčích sporných otázek spojených s federalizací, jako byla míra integrace distribuce a zahraničních styků. Ve třetí části je pozornost zaměřena na federální rozdělení Svazu československých filmových a televizních umělců, který však byl vládnoucí posrpnovou mocí nedlouho poté zrušen. Závěrečná část pak představuje krátký exkurz do situace a organizačních změn (nejen) v kinematografii na počátku normalizace.
Z písaře ministerským radou: Působení Jiřího Mařánka v kinematografii čtyricátých a padesátých let
Kupková, Marika ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Skopal, P. (oponent) ; Heczková, Libuše (oponent)
Práce pojednává o působení Jiřího Mařánka ve vedení filmového odboru Ministerstva informací v letech 1945-1948. Jeho ministerské angažmá souvisí s dobovým posílením významu literární přípravy filmu a souvisejícího státního dramaturgického dozoru. Jiří Mařánek patří do okruhu spisovatelů, které spojovala jednak příslušnost k mezi- válečným avantgardním hnutím, jednak poválečné angažmá v mocenském aparátu, jež ukončily politické a hospodářské změny na přelomu čtyřicátých a padesátých let. Jeho profesní osud vypovídá o proměnách kulturní politiky státu, o institucionálním vývoji kinematografie a o vztazích literárního a filmového oboru. Vypovídá o tom, co pro tehdejšího literáta znamenalo úspěšné profesní uplatnění a v jakém figurovalo vztahu vůči kinematografii. Sledujeme tedy relativně krátkou, ale převratnou epizodu spisovatele a penzionovaného úředníka v pozici ministerského rady, jejíž příčiny a průběh se ale snažíme zasadit do složité sítě historicko společenských souvislostí i osobních motivací. Orientace na osobnost, kterou nenárokujeme historickou jedinečností, zásadní mocenskou rolí nebo zvláštním společenským významem nám usnadňuje zprostředkovat sledované společenské dění v jeho nejednoznačnosti a rozporuplnosti. Spíše než ucelenou biografii Jiřího Mařánka představujeme vybrané kapitoly z...
Economic analysis of Czechoslovak New Wave in the Film industry in historical and political context of the 1960s
Sochor, Vojtěch ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Cahlík, Tomáš (oponent)
Cílem práce je porovnat ziskovost filmů československé nové vlny se zbytkem filmů natočených v 60. letech v Československu. Srovnání využívá statistické testy a vizualizaci pomocí boxplotů. Porovnání se skládá ze tří kroků; srovnání zisků, srovnání výrobních nákladů a srovnání návštěvnosti. Srovnání výrobních nákladů je doplněno srovnáním ex- teriérového natáčení typického pro Československou novou vlnu a regresním modelem ukazujícím, které faktory měly vliv na výrobní náklady. Mezi faktory patří natáčení ex- teriéru, ateliérové natáčení, celý výrobní čas a model obsahuje i dummy proměnné: barva filmu, formát filmu a zda jde o film Československé nové vlny či nikoli. Tato analýza je zasazena do československého politického a ekonomického pozadí od roku 1945 do roku 1970. Práce stručně popisuje hnutí československé nové vlny a popisuje vývoj českoslo- venského filmového průmyslu od roku 1945 do roku 1970 a jeho ukazatele, jako je počet kin a míst, návštěvnost a počet vyrobených filmů. 1
Národné preferencie a filmový priemysel
Paločková, Alžbeta
Filmový průmysl patří mezi kreativní odvětví a často se řadí i do ekonomie kultury. Tvůrci filmů se snaží maximalizovat zisky a zaujmout co největší skupinu spotřebitelů. Jeden z nejvýznamnějších ukazatelů pro producenty jsou box office tržby z prodeje vstupenek do kin. Diplomová práce zkoumá národní filmové preference v Evropě, právě na základě těchto tržeb. Cílem je odhalit jak se liší žánrové preference napříč zeměmi Evropské unie v případě celovečerních filmů. První část práce se zaměřuje na teoretická východiska a zasazení problematiky do kontextu ekonomie. Dále je nastíněn dataset, který je následně zpracován pomocí regresní analýzy, kde vysvětlovanou proměnnou představují box office tržby. Na závěr jsou výsledky analýzy interpretovány a vysvětleny.
Vliv marketingových strategií na rozhodování dětského filmového diváka
Kudrnová, Anna ; TOMEK, Ivan (vedoucí práce) ; Stuchlík, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce na téma Vliv marketingových strategií na rozhodování dětského filmového diváka se ve své první části věnuje nejprve marketingu obecně, poté marketingu filmovému. Ve druhé praktické části je přímo zkoumána funkčnost trailerů na dětském divákovi.
Debuty v mezinárodních koprodukcích
Michálek Květová, Kristýna ; KOPECKÁ, Anna (vedoucí práce) ; Macola, Jan (oponent)
Cílem této práce je analyzovat současné evropské filmové prostředí z pohledu mezinárodních koprodukcí debutových filmů. Práce zkoumá vliv koprodukcí na podmínky pro vznik, ale i následnou exploataci debutů. Práce se zaměřuje na současné trendy, které se na evropském filmovém trhu objevují. Jedním z nich je fenomén „film industry“, tedy různých mezinárodních platforem a workshopů určených pro filmové profesionály a zabývajících se vývojem scénářů či následnou prezentací projektů za účelem financování. Práce se zabývá také aspekty a pravidly financování filmů v případě mezinárodních koprodukcí. Téma je nahlíženo optikou debutujícího producenta, a práce samotná je pak podložena především rozhovory s evropskými producenty úspěšných debutových filmů z několika posledních let.
Z písaře ministerským radou: Působení Jiřího Mařánka v kinematografii čtyricátých a padesátých let
Kupková, Marika ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Skopal, P. (oponent) ; Heczková, Libuše (oponent)
Práce pojednává o působení Jiřího Mařánka ve vedení filmového odboru Ministerstva informací v letech 1945-1948. Jeho ministerské angažmá souvisí s dobovým posílením významu literární přípravy filmu a souvisejícího státního dramaturgického dozoru. Jiří Mařánek patří do okruhu spisovatelů, které spojovala jednak příslušnost k mezi- válečným avantgardním hnutím, jednak poválečné angažmá v mocenském aparátu, jež ukončily politické a hospodářské změny na přelomu čtyřicátých a padesátých let. Jeho profesní osud vypovídá o proměnách kulturní politiky státu, o institucionálním vývoji kinematografie a o vztazích literárního a filmového oboru. Vypovídá o tom, co pro tehdejšího literáta znamenalo úspěšné profesní uplatnění a v jakém figurovalo vztahu vůči kinematografii. Sledujeme tedy relativně krátkou, ale převratnou epizodu spisovatele a penzionovaného úředníka v pozici ministerského rady, jejíž příčiny a průběh se ale snažíme zasadit do složité sítě historicko společenských souvislostí i osobních motivací. Orientace na osobnost, kterou nenárokujeme historickou jedinečností, zásadní mocenskou rolí nebo zvláštním společenským významem nám usnadňuje zprostředkovat sledované společenské dění v jeho nejednoznačnosti a rozporuplnosti. Spíše než ucelenou biografii Jiřího Mařánka představujeme vybrané kapitoly z...
Možnosti distribuce krátkých filmů v kinech
Ptáčková, Petra ; DANIELIS, Aleš (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku distribuce krátkých filmů v kinech. Uvádí příklady úspěšných modelů ze zahraničí, užívání předfilmů a vytváření pásma krátkých filmů. Práce popisuje současnou situaci v českém prostředí a snaží se v ní sledovat podobné mechanismy a podmínky pro jejich rozvoj.
ARTE - analýza z hlediska korporátní struktury a přenositelnosti modelu do CEE prostoru
Novák, Marek ; MATHÉ, Ivo (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Televizní stanice ARTE je z mnoha hledisek unikátní projekt v evropském audiovizuálním prostoru a v mnohém reflektuje podstatu evropského audiovizuálního průmyslu. Jedná se o významného hráče v oblasti mezinárodních koprodukcí, je v mnoha ohledech symbolem kvalitního evropského filmu v nejlepším slova smyslu a její zapojení do filmových produkcí není nedosažitelné ani pro české producenty. Proto bych se ve své diplomové práci chtěl zabývat analýzou fenoménu ARTE, zejména z hlediska korporátní a funkční struktury, business modelu, z hlediska historického a politického, dále z hlediska producentského (účast ARTE v koprodukčních projektech) a závěrem bych chtěl vést úvahu nad možnostmi přenositelnosti modelu ARTE do středo/východoevropského prostoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.